lørdag den 17. marts 2012

Euforisk jordskælv


(Billede fra google)

Jeg husker stadig, da Danmark sagde "Vi vinder i år", "Vi ses til Eurovision Song Contest 2013". Måske fordi det egentlig ikke er så forfærdelig lang tid siden, at de stod og skavede sig sådan. Men lad det nu ligge.

Hvis man vil se på en vinder, vil jeg foreslå vi lige kigger over grænsen til Sverige. Jeg gør lige opmærksom på, at jeg endnu ikke har hørt ALLE sangene til årets Eurovision - det undskylder jeg. På trods af dét, er Sverige allerede min favorit. Sangen hedder "Euphoria" og er sunget af Loreen. Det er en utrolig festlig sang, som jeg kan forestille mig kunne blive populær på dvs. diskodaskoteker. Men spørgsmålet er, om den er bedre end sidste års deltager fra Sverige: Eric Saade's "Popular". Jeg er faktisk lidt i tvivl, men det er måske mere fordi jeg er en lille klam fan af Eric Saade - hmmm.

Nå, men lad os kigge lidt mere syd på. For der er faktisk et land, som jeg er pænt overrasket over: Spanien. De sidste mange år har de leveret noget være gylle til Eurovision. Men I år er sangen faktisk ret god, synes jeg. Den er lidt i stil med Islands "Is It True?" af Yohanna fra 2009 og Norges "My Heart Is Yours" af Didrik Solli-Tangen fra 2010. To sange, som jeg faktisk stadig hører i dag (og så var det også Island jeg stemte på i 2009). Spanien sender Pastora Soler og sangen "Quédate Conmigo". "Quédate conmigo" kan oversættes med "Bliv hos mig". Jeg tror faktisk den er på min top 10 i år - men nu får v at se, når jeg rent faktisk får alvet listen!

Arh, nu skulle jeg måske komme videre med min eksamensopgave. Intet bedre end at sidde og skrive om et herligt jordskælv, mmh, mmh!

Frente is OUT!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar