lørdag den 7. maj 2011

Eurovision Song Contest 2011

YEAH! Fordi jeg er en enorm-abnorm ESC-freak, er jeg NØD til at lave et indlæg om det! Ja, for nu har jeg endelig fået lavet min top 10 (faktisk top 12, but anygays)! Og den vil jeg da dele med jer! So here you go:

[]10. Rusland - Get You - Alex Sparrow
Ja, denne her er meget underlig for mig. Normalt er Rusland ikke et land, som jeg tjekker før selve semi-finalerne. DR1 var dog så venlige her i dag, at sende alle sangene, som deltager i årets ESC! Og der fandt jeg den så - min manglende 10-plads! Sangen er for mig rigtig god og man får lyst til at synge med på den!
Sangen vil være nr. 7 i første semifinale.

9. Grækenland - Watch My Dance - Loúkas Giorkas feat. Stereo Mike
[]
Jep, sangen som startede som min nr. 1, faldt helt ned til nr. 9. Årsagen er enkel: der var andre lande, som var bedre. Normalt er Grækenland en af de lande, som ligger højt oppe på min top 10 - ikke fordi jeg elsker landet, for den kærlighed har intet med ESC at gøre - der er det sangene og showet der tæller. Udover det, så synes jeg ikke, den levede op til de standarder, som Grækenland ellers har haft - dog må jeg sige, at den stadig er god! Elsker samspillet mellem engelsk og græsk og skiftet i tempoet! Det er simpelthen genialt!
Sangen vil være nr. 19 i første semifinale.

8. Israel - Ding Dong - Dana International
[]
Jep, Dana International deltager igen! Dana vandt i 1998 med sangen Diva og vender stærkt tilbage med sangen Ding Dong. Selvom titlen på sangen kan virke latterlig, så er sangen ganske fin. Jeg kan hvert fald rigtig godt lide det. Sangen er, som den græske, et samspil af engelsk og hebraisk, men modsat den græske, så er det her omkvædende, som er engelske og versene som er hebraiske. Jeg kan faktisk normalt godt lide Israels bud, men det er sjældent de kommer på min top 10 alligevel - hvorfor, ved jeg egentligt ikke. Jeg ender alligevel med at høre dem bagefter...
Sangen vil være nr. 12 i anden semifinale.

7. Irland - Lipstick - Jedward
[]
Haha, ja, de to skønne tvillinger! Jeg må sige, at sangen er helt vildt god - dog ikke ret speciel, når man ser på de andre bud i år. Den skiller sig faktisk slet ikke rigtigt ud. Men sangen er så dejlig underlig og de to tvillingers udseende passer perfekt til den (mon ikke det er meningen?). Men på trods af, at den ikke skiller sig voldsomt meget ud, så kan man ikke andet end elske den. For selvom den ikke skiller sig ud stilmæssigt, så gør den det alligevel! Ja, det svært at forklare, i skal høre den, hvis i ikke allerede har gjort det! Den er en af favoritterne i år, og jeg forstår hvorfor!
Sangen vil være nr. 19 i anden semifinale.

6. Ungarn - What About My Dreams - Kati Wolf
[]
Hoho, Ungarn! Et land jeg aldrig har haft på min liste før. Den er meget fangende og man får lyst til at synge med på den - ja, nogle har endda lov at danse til den! teksten er desuden også god, og nem at synge med på - måske lige med undtagelse af den ungarske del! Det ser ud til at være meget smart det der med at blande modersmål med engelsk? Det har i hvert fald fungeret for dennes, Grækenlands og Israels sang!
Sangen vil være nr. 15 i første semifinale.

5. Ukraine - Angel - Mika Newton
[]Den her, den overraskede mig VIRKELIG! Den er nok den absolut største overraskelse i år. Ukraine er et af de lande, jeg altid har holdt mig meget fra at tjekke før semifinalerne, for ærligt talt... Ser man på deres sange de sidste mange år, har de været det rene møg. Ja, selv da Ruslana vandt var jeg meget: "Nej for pokker, ikke det lort!". Men denne her sang, den er fandeme god! jeg elsker den der mystik der over Mika's i forvejen meget smukke stemme. Jeg håber virkelig den når langt - for det fortjener den! Good luck!
Sangen vil være nr. 6 i anden semifinale.

4. Slovakiet - I'm Still Alive - TWiiNS
[]
haha, nogle vil nok slå mig i hovedet og sige: "Hvordan kan du synes, at de to tvillinger er bedre, end Jedward-tvillingerne?". Til det kan jeg sige: jeg aner det ikke. Sangen her er bare meget sød og meget dejlig at høre på, og teksten giver mere mening, end Jedwards. Det begge sange har tilfælles (udover tvillingedelen) er, at deres stemmer harmonerer. Det kan selvfølgelig godt være, at det er pga. at de er tvillinger, men det er jeg ligeglad med. Jeg synes abre det lyder rigtig godt, og jeg kan rigtig godt lide sangen!
Sangen er nr. 5 i anden semifinale.

3. Storbritannien - I Can - Blue
[]
Åh, kære Storbritannien. Endelig sender i noget godt! jeg er helt pjattet med den her meget boybandish sang, som bare klinger rigtig godt. Stemmerne harmonerer vildt godt, musikken er fantastisk og teksten ligeså. Det er normalt heller ikke et land jeg siger "ja mand, det er bare så godt", men det gør jeg i år. Og de fortjener den 3. plads! Jeg kan ikke se mere! Når ja, i skal se musikvideoen - den er flot~
Sangen er nr. 14 i finalen.

2. Azerbaijan - Running Scared - Ell og Nikki
[]Ja, nu jeg ikke sikker på, hvordan landet staves på dansk, så i får den bare på engelsk! Azerbaijan holder standarden, som de har gjort alle årene igennem. og det er satme flot gjort! Godt gået - kan de få en klap salve?! Dog er det første gang, at landet er endt på min 2. plads - normalt er de nede på 6-7-8 pladsen. men de er der! Selv om der ikke er meget tekst i sangen og den er meget ensartet, så er den nem at synge med på, har en god rytme og er generelt bare rigtig fed at lytte til! Hvad skal jeg sige? Jeg elsker den!
Sangen vil være nr. 18 i første semifinale.

1. Sverige - Popular - Eric Saade
[]
HURRA! Og her har vi landet, som får mit 12 tal! SVERIGE! Eric Saade er bare helt fantastisk og synger bare sangen EKSTREMT godt! og så ELSKER jeg glas-effekten, som vi får at se til semifinalen og forhåbentligt også finalen! jeg håber, at den vil gå hele vejen og vinde ESC! Der er intet ved sangen, som jeg kan kritiserer, intet ved koreografien eller musikke, INTET! Den er bare super duper - og så er det skønt at få den genre ind i konkurrencen! Good luck Eric!
Sangen vil være nr. 8 i anden semifinale.

Ja, det var så min top 10 :) hvad er din?
Oh, og Danmark vil være nr. 18 i anden semifinale - bare så i ved det!
Vi ses!

Pictures from www.diggiloo.net 

1 kommentar:

  1. Jeg håber hvertfald, at du vil hygge dig med at se Eurovision. Du plejer at gå virkelig meget op i det. Eric Saade er forresten en, som man tit kan se på disney channel - jeg mener at have set ham i de reklamer, hvor de reklamerer for friends for change (noget med at hjælpe planeten). Ellers må jeg høre dine favoritter senere (eller du må sende dem, så jeg ikke selv skal søge efter dem - min com virker bedre med youtube nu, fordi den er blevet gendannet).

    SvarSlet