søndag den 27. november 2011

Stormende Ævl

Åh ja. Man er nød til at elske stormvejrets susen udenfor. Det gør jeg i hvert fald. Og er der noget bedre, end at fejre første advent med en lille storm? Nogle ville sikkert sige ja. Det gør jeg ikke. Jeg elsker at se naturens krafter. Alt fra tsunamier til vulkanudbrud. Det er smukt på sin egen voldsomme måde.

Det er lidt som tordenvejr, ikke? Nogle mennesker, som mig, sidder og hygger sig indendøre. Strømmen er måske gået, så man er nødsaget til at bruge stearinlys. Fjernsynet drøner ikke. Hele familien sidder bare nede i stuen og snakker sammen. Det er sjovt som en lille omgang tordenvejr kan bringe familien sammen, ikke?

Så er der selvfølgelig dem, som ikke kan lide uvejr. Det skal de have lov til. Jeg forstår det bare ikke. Lynet kan slå ned, ja, men hvem siger det lige skal være i dit hus? Stormen kan blæse ting omkuld, ja, men ikke dit hus - der må du vente til en orkan (eller også har du et meget dårligt hus). Men ligesom jeg kan komme med argumenter for, at "der ikke er noget farligt", kan der jo komme argumenter for hvorfor "det er farligt". Så det gider jeg ikke snakke om.

Det var da noget være vrøvl jeg fik fyret af her.
Skål.

- Frente

Ingen kommentarer:

Send en kommentar