torsdag den 16. december 2010

Glyptoteket med 2.B!

Ja, i går var jeg så med 2.B på Glyptoteket! Yesh mand, selskabet var topfedt! Men hold da helt kæft Thorvaldsens Museum er uinteressant! 2 timer med en guide, som oven i købet gik over tid? NEJ TAK! Hele klassen faldt jo sammen - selv lærerene så ud til at kede sig! Geeez... men Glyptoteket var fedt nok - og kommentarerne var lettere... ja, nøgne statuer, hvad kan man ikke kommenterer på dem?

Hmm... nå, men vores dag var således:
Vi tog med toget ca. 19:30 hvor vi kogede i toget - det skal lige siges, at jeg har kørt med tog mange gange før. Det troede visse personer nok ikke helt på, fordi jeg kom med kommentarer som "Ej, det ligner vi flyver" - fordi vi ikke kunne se jorden, men markerne ca 10 meter længere nede. Nå, men så ankom vi til KBH hvor jeg og Sussen tumlede rundt - ja, altså, vi skubbede til hinanden så vi flere gange var ved at vælte. Og jeg havde en sang på hjernen: "Vi skal gå hånd i hånd, gennem livet du og jeg!", hvilket nogle fandt meget morsomt. Når ja, og hvis en af dem du følges med sakker bagud, så gør IKKE som Sussen og jeg gjorde: stoppe op midt i flokken! Seriøst, man får en masse mennesker i ryggen!... men sjovt, det var det!

Nå, men da vi ankom til Glyptoteket (hvor det var PISSE glat ude foran) skulle vi ned i garderoben hvor første problem opstod: skabene ville ikke lukke! TSK! Og så kommer Kasper og ordner det i første forsøg - tror man så ikke lige, man føler sig dum? Nå, men så gik vi i grupper og skulle finde nogle statuer, fra forskellige tidsaldre: Arkaisk, Tidlig Klassisk, Højklassisk, Senklassisk og Hellenistisk tid. Det gik da også meget godt - men vi nåede ikke at se mumierne!
Og vores oldtidskundskabslærer sagde til Bettina, Sussen og jeg, at shoppen nok ville være ret interessant. Har været der før, men vores oplevelse af shoppen, er dog vittig nok. Vi går ind af bagvejen og ser: bøger. Susan/Sussen siger så "Jaaa, ind til videre er det ikke så spændende - her er jo bare bøger!"  Næste lokale: flere bøger! og så til sidst, hvor man skal betale: BØGER - men nu også plakater, billeder, figurer og NIPS!<3 ... hvor det spændende så var, det fandt vi aldrig rigtigt ud af...

Nå, men så skulle vi videre til Thorvaldsens museum - hurraaaaa! Bettina, Susan, Anne Marie og jeg var de første, og vi stod lidt og gloede dumt rundt i rummet, indtil manden bag disken spurgte, om hvor vi var fra. Så fik vi så nøglen - YESH! Vi er de første! Efter 5-10 minutter kom lærerne så - vi havde fået tildelt ET skab! Og det havde vi allerede snuppet en god del af... hmmm, det dejlige først til mølle princip<3
Nå, men så var klassen altså samlet lidt efter. og så begyndte den absurd kedelige rundvisning, hvor hvert minut føltes som et år - et år man bare havde gået glip af SÅ MEGET! Det første rum vi var i: da vi var færdige der, svor jeg, at jeg nu havde oplevet maksimal kedsomhed - og det hjalp ikke engang at deltage aktivt, ved at stille damen spørgsmål - næ nej, det trak bare tiden ud!

Men da denne "fascinerende" rundvisning var slut, skulle vi finde et billede vi skal skrive ½-1 side om. Kong Bo og jeg valgte bare det første vi så! Og så tænkte vi: Ja, det er jo et godt billede - intet at beskrive!
But anyway, vi regnede ikke med at finde andre billeder, som man kunne sige meget mere om.

Alt i alt en temmelig hyggelig dag med 2.B<3 Barcelona bliver fedt til forår!!

----

Nå, hvad har jeg så lavet i dag? Absolutely nothing! Men jeg vil sige, at de busser der... de er ret fucked up! Fandme anden gang jeg tager dem, og så kører bussen ikke derhen, hvor den skulle! Altså, i tirsdags kørte den lige forbi mig! Grrr...
Nå, men jeg havde da nogle fra klassen til at vejlede mig denne gang. og så begynde Kasper sku at synge - haha, teksten havde han sku styr på! og nu er jeg så kommet hjem, og må sige, at den sang faktisk er rigtig god! Det er Usher's "Moving Mountains"! Elsker teksten<3

Men nu tror jeg, det må være godt for i dag ;)
SEE YOU!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar